První veřejný výtvor vůbec: Co je to za prasárnu? :D
Přemýšleli jste už někdy nad vaším prvním veřejným výtvorem? Každý tvůrce někdy začal s něčím, čím by se dnes mohl hanbit, nebo by nad tím řekl: „Proboha, jak sem mohl vytvořit takovou sračku?“ Ale v podstatě je to jednoduché. Prostě jsme byli děti a bylo to pro nás něco nového, takže je jasné, že první veřejn mapa byla spíš jen pro zábavu bez špetky cti pro design, zkrátka jen takový test 🙂 Ale asi bych nemohl s klidným svědomím zatajit existenci mé vůbec první veřejné mapy, která kdy spatřila světlo světa. Původně jsem ji zveřejnil na stránkách Worldspawn (nyní na adrese ws.q3df.org). Leží zde přes dlouhých 5 let se 192 staženími, takže je pěkně stará 🙂 Tehdy mi bylo 15, když jsem ji dělal 🙂 Tak to vemte v potaz 😀
Rád bych vám představil Sudden Death. Jedná se o malou duelovou mapu, kterou je ovšem možné hrát i v deathmatchi.
Vytvořil jsem ji podle jednoho starého návodu od DeFraggera (jeho jméno je v readme). Návod již pravděpodobně neexistuje, kdyby se někdo z vás zajímal. Mapa je slušně zastaralá a celkem nudná, má jen pár věcí (a obávám se, že včetně Grapplu, který se do mapy tohoto typu ani nehodí). Má spoustu much (například seskoková platforma je na seskok příliš vysoko, což zapříčiní pádové zranění), nekonzistentní umístění věcí (velké místnosti zejí narozdíl od malých prostorů prázdnotou), osvětlení je velice nevyvážené (malé prostory jsou o poznání tmavší, než velké), o celkové struktuře mapy se dá polemizovat. Má podporu botů, měla by se načít ve Skirmish menu, a dokonce má i výchozí boty ve své specifikaci pro Skrimish. Zahrnuje i originál pracovní formát mapy pro editor, takže kdo je zvědavý, může si mapu v editoru zobrazit.
Mapu lze stáhnout přímo z mých stránek, nebo z originální stránky ke stažení na strnkách Worldspawn. Držte se pokynů v readme pro hraní (jak v redistribučním ZIPu, tak i v originálním souboru PK3), a pokud jste mapu stáhli prostřednictvím mých stránek, určitě zkoukněte i soubor info.txt, který obsahuje přídavné informace o mapě. Nenechte se znechutit designem mapy, jedná se o mou první mapu vůbec, a nikdy jsem to s ní nemyslel příliš vážně 😀
Pravděpodobně z této mapy udělám novou mapu, která se již bude držet Quake 3 standardů, a nejspíše tento redux přenesu i do Quake Live na Steam Workshop. Pokud chcete udělat svou vlastní verzi, můžete 🙂 Dokud se budete držet originálního readme 😀 Mapu můžete i přejmenovat, pokud si myslíte, že to bude lepší 😀